
01. februar 2025
Danske Iværksættere indkalder til generalforsamling
Torsdag den 22. maj samles medlemmer af Danske Iværksættere til årets ordinære generalforsamling i foreningen.
Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed og en central begivenhed, hvor medlemmerne får mulighed for at tage del i både beslutninger og debatter om foreningens arbejde.
Valg til bestyrelsen, debat om nye forslag og præsentation af årsregnskabet er på dagsordenen
Dagsordenen følger vedtægterne og inkluderer blandt andet valg til bestyrelsen, godkendelse af det reviderede årsregnskab samt beretning fra bestyrelsen. Årsregnskabet forventes at være færdiggjort i marts og vil, sammen med den endelige dagsorden og øvrigt materiale, blive offentliggjort senest otte dage før generalforsamlingen.
Ifølge vedtægternes § 6, stk. 4 skal forslag fra medlemmer være bestyrelsen i hænde senest tre uger før generalforsamlingen – det vil sige senest den 1. maj 2025 kl. 10.00. Ved afgørelse af om et forslag er rettidigt indkommet, gælder tidsstemplet på Danske Iværksætteres mailserver. Forslag skal være skriftligt begrundede og indeholde et estimat over eventuelle økonomiske konsekvenser. Alle forslag sendes til simone@dkiv.dk. Det kan til enhver tid stilles ændringsforslag til de stillede forslag, så længe at der ikke er tale om et nyt forslag.
Foreløbig dagorden for generalforsamlingen
Valg af dirigent
Konstatering af generalforsamlingens lovlighed
Valg af referent
Valg af to stemmetællere
Fremlæggelse og godkendelse af bestyrelsens beretning
Fremlæggelse og godkendelse af revideret årsregnskab
Behandling af indkomne forslag
Valg til bestyrelsen
- Valg af revisor
Eventuelt
Materialer til generalforsamlingen