Som nystartet virksomhed kan det have stor værdi at gå sammen med andre websites eller virksomheder. Autobutler har gode erfaringer med at gå sammen med etablerede spillere for at øge trafikken til eget site enten via særlige partnerskaber, eller ved at integrere hinandens funktioner på respektive websites. Derfor indgår værkstedsportalen nu samarbejde med BilZonen om at tilbyde danskerne den bedst mulige løsning på værkstedsopgaver og køb og salg af deres brugte bil.
Flere og flere bruger internet, når bilen skal til service eller reparation. Danmarks største værkstedsportal havde i november således over 100.000 besøgende, som brugte siden til at finde autoværksted og læse tips om reparation af bilen.
Som led i målet om at blive Danmarks største aktører på bilområdet integreres Autobutlers service direkte på BilZonens partnersites som f.eks. bilen.dk og bil-sitet.dk, der giver adgang til mere end 550.000 danske bilejere.
”Vi kan gensidigt øge trafikken hos hinanden. BilZonen får som anerkendt formidler af brugte biler en profilering over for bilejerne, samtidig med at autobutler.dk tilbyder bilejere at finde et godt værksted til bilen via BilZonens anerkendte partnersites som f.eks. EkstraBladets bil-sitet.dk og Berlingske Tidendes bilen.dk”, forklarer partner Peter Michael Oxholm Zigler fra autobutler.dk, der hver måned besøges af over 100.000 danskere.
”Jeg ser samarbejdet som en oplagt mulighed for at tilbyde vores brugere den bedste pris, når de skal gøre deres bil salgsklar”, siger BilZonens adm. dir, Frank Espersen.
Bilejere bruger gerne internet
Bilbranchen har flyttet sig fra fysiske butikker til internet, og samarbejdet mellem de to store brancheaktører er blot seneste eksempel på en branche i forandring. Muligheden, for at brugeren kan søge biler hos flere forskellige forhandlere og samtidig i ro og mag bestille et værksted til at gøre deres egen bil salgsklar, er en favorabel løsning både for brugeren og de to samarbejdspartnere BilZonen og Autobutler. Beslutningen understøttes af brugerundersøgelser fra autobutler.dk, der viser, at bilejerne i høj grad er optagede af, at det skal være enkelt at finde et værksted til sin bil, og at man skal kunne stole på sit værksted. Det er især muligheden for at bedømme og læse andres brugeranmeldelser af værksteder, der trækker kunderne hjem bag computeren.