Print på vådservietter bliver snart den nye trend inden for markedsføring. I hvert fald hvis det står til Morten Nørsten og Lars Eskebæk, der står bag virksomheden PromotionWipe, som tilbyder markedsføring på vådservietter i enkeltstykspakninger.
”Der findes et hav af forskellige medier, som virksomheder kan markedsføre sig gennem. Men det drejer sig om at finde ud af, hvad der er af trends. Lige nu er folk meget optagede af de bakterier, der findes alle steder, og derfor ser vi en stigende efterspørgsel på vådservietter som convenience-produkt. Så det er et oplagt medie at markedsføre sig gennem for mange virksomheder,” siger Morten Nørsten, der lige som makkeren Lars Eskebæk er studerende på Handelshøjskolen i København.
PromotionWipe vil distribuere vådservietterne til blandt andet caféer, messer, festivaler og biografer, hvor virksomheder, der annoncerer på vådservietterne, får mulighed for at nå deres kunder. Caféer og andre aftagere kan til gengæld give deres kunder gratis vådservietter.
”For at få et kendskab til markedet, har vi ringet rundt til caféer og cateringfirmaer. De er meget positive over for idéen. På samme måde har vi taget kontakt til en række virksomheder for at høre, hvordan de markedsfører sig, og om de kunne forestille sig at markedsføre sig på vådservietter. Og der er rigeligt med potentielle kunder,” siger Lars Eskebæk, og fortæller at PromotionWipe vil kombinere deres tilbud med forskellige former for mobil markedsføring:
”Idéen er, at vores kunder kan optimere effekten af en kampagne på vådservietter ved at kombinere den med f.eks. en sms-konkurrence. Det øger involveringsgraden, og hvad der er nok så vigtigt, så giver det virksomheden mulighed for at måle effekten af kampagnen i en helt anden grad,” forklarer han. PromotionWipe har allerede den første kunde i hus, og har også lavet en aftalte med en fast leverandør af vådservietter.
”Vi har brugt meget tid på finde en leverandør, fordi vi ikke på forhånd havde noget kendskab til markedet. Valget er faldet på en fra England, som er god til at levere mindre partier til en fornuftig pris. Det er ikke så billigt som Kina, men til gengæld er vi sikre på, at produkternes indhold lever op til EU standarder – og så får vi en leverandør vi lettere kan kommunikere med,” siger Morten Nørsten.