Gitte Olrik, ejer af webshoppen NORU, mødte den Digitale Koordinator Sidsel til et matchmaking-arrangement formidlet af Google Succes Online og Københavns Erhvervshus. Kemien var der med det samme, og med Sidsels hjælp har NORU på rekordtid øget omsætningen til mere end det dobbelte.

12 . June , 2018

Matchmaking-date øgede omsætningen med 200 procent

Gitte Olrik, ejer af webshoppen NORU, mødte den Digitale Koordinator Sidsel til et matchmaking-arrangement formidlet af Google Succes Online og Københavns Erhvervshus. Kemien var der med det samme, og med Sidsels hjælp har NORU på rekordtid øget omsætningen til mere end det dobbelte.

Af Hannah Plaschke og Christina Vinter

Ordet matchmaking skal ikke forstås som dating i traditionel forstand, men derimod som et møde mellem små og mellemstore virksomheder, der trænger til et digital løft, og ledige der har været på Google Succes Onlines forløb Digital Koordinator og derigennem har forbedret deres digitale kompetencer.

Gitte søgte en medarbejder med en stærk uddannelse samt gode digitale kundskaber. En bekendt havde i den forbindelse anbefalet hende at deltage på matchmaking med Digitale Koordinatorer. Som sagt så gjort, og halvanden uger efter var Sidsel Digital Koordinator hos NORU.

Fra ledig til Digital Koordinator
Sidsel stod med en kandidat i kommunikation og havde været ledig i seks måneder, hvor hun forgæves søgte stillinger. Under jobsøgningen blev hun gjort opmærksom på og tilmeldte sig Google Succes Online Digital Koordinator-forløbet samt den efterfølgende matchmaking.

Der ventede Sidsel tre intensive uger med undervisning i digitale værktøjer, og derefter var Sidsel klar til at date virksomheder. Og her mødte hun Gitte fra NORU.

“Jeg havde fået at vide fra jobcenter og a-kasse, at jeg skulle søge hos de små og mellemstore virksomheder. Men jeg havde svært ved at finde dem, fordi de ikke laver jobopslag. Men man finder dem til matchmaking,” siger Sidsel Gaard

A perfect match
Stævnemødet fandt sted hos Københavns Erhvervshus, og Gitte talte med i alt syv potentielle kandidater og havde tre til samtale. Tilsvarende havde Sidsel kontakt til otte interesserede virksomheder. Den bedste kemi var dog mellem Gitte og Sidsel, og efter at have talt sammen til matchmakingen kom Sidsel til 2. samtale, der resulterede i starten på et samarbejde halvanden uge efter.

Dommen var klokkeklar - de havde begge fået, hvad de kom efter og endda på en effektiv måde; Gitte slap for at bruge ressourcer på jobopslag, og stod nu med Sidsel, en nyudklækket kandidat og Digital Koordinator, som hun selv kunne præge og forme til sin virksomhed. Sidsel var til 2. samtale med i alt fire virksomheder, hvoraf valget faldt på NORU. Her kom hun i virksomhedspraktik, løntilskud og siden i ordinært job.

200 procent mere i omsætning
“Der er jo ingen, der går ind fra gaden og fra dag ét sætter sig ned og er produktiv og sprøjter ting ud, som giver overskud.” siger Gitte Olrik

Men det viste sig faktisk at være præcis dét, Sidsel gjorde med de redskaber, hun havde fået på Google Succes Online Digital Koordinator-forløbet. På halvanden måned øgede NORU omsætningen med 200 procent.

En Digital Koordinator...

  • Har gennemført et tre ugers undervisningsforløb i digitale værktøjer og online markedsføring
  • Kan opsætte en landingsside i WordPress
  • Kan opsætte betalte annoncer
  • Kan arbejde med SEO
  • Kan lægge en digital kanalstrategi
  • Har en certificering i Google Analytics og kan lave webanalyse
  • Har løst aktuelle udfordringer for en konkret virksomhed


Kunne du tænke dig en date med et lige så godt resultat?
Google Succes Online og Københavns Erhvervshus afholder hver måned Digital Koordinator-forløb for ledige og tilhørende matchmaking-arrangementer med små og mellemstore virksomheder - drømmer du derfor om et digitalt boost til din virksomhed, bør du overveje at deltage.

Tilmeld dig Matchmaking på Googlesuccesonline.dk

Kontakt

Hannah Plaschke

Del indlægget

facebook icon Linkedin icon email icon

Bliv gratis medlem i dag