26,3% af overskuddet fra hvert eneste produkt gives til Kræftens Bekæmpelse. The Man Pack kalder det “kærlighed på produktniveau”
For den 29 årige iværksætter Morten Hyldgaard ligger der helt andre tanker end ren business bag hans nyeste iværksættereventyr. themanpack.dk er en webshop med luksus-undertøj på abonnement kun til mænd. Hver gang en “Man Pack” afleveres hos kunden, tages 26,3% af overskuddet og doneres til Kræftens Bekæmpelse.
Morten Hyldgaard er 29 år, uddannet grafisk designer og tidligere indehaver af lille grafisk bureau samt tidligere partner hos dansk hosted CMS. Han fortæller om sin motivation for projektet:
"Jeg er blevet hamrende træt af forretning med penge som primært formål! – og her er der netop et langt mere motiverende mål end profit. Samtidig ønsker jeg at dræbe myten om at iværksættere generelt kun tænker på at tjene kassen. Jeg tror der er en tendens til at nye super seje virksomheder vil arbejde for større mål i samfundet! Det giver mere motiverede medarbejdere, loyale kunder og bedre resultater på bundlinjen."
Og han fortsætter:
"Hvis man kigger på verdens problemer, så kan de fleste af dem løses hvis virksomheder tog deres sociale ansvar alvorligt, mere end blot på et strategisk niveau, men på et niveau, dybt forankret i virksomhedens DNA," lyder det fra Morten Hyldgaard. Han mener at alle virksomheder skal og bør tjene penge, men at pengene langt fra bør være virksomhedens egentlige formål med at eksistere. Ifølge ham bør man istedet se pengene som et middel til at opnå langt mere værdifulde resultater, og dermed bekæmpe samfundsmæssige og sociale problemer.
“Når alt kommer til alt skal vi vel af med langt over halvdelen af overskuddet, men når jeg ved at 33.000 mennesker hvert år bliver ramt af kræft, så er det en fantastisk sag at kæmpe for, samtidig med at jeg bygger en forretning. Det kombinerer i virkeligheden to ting jeg brænder for.”
Fakta:
Kræftens Bekæmpelse modtager ca. 4% af deres indtægter fra det offentlige, så der er god grund til at støtte op om netop denne organisation.
Webshoppen åbner d. 1. marts 2015, men man kan allerede nu tilmelde sig, for at få besked når shoppen åbnes. http://www.themanpack.dk