Som revisor oplever jeg ofte, at iværksættere er tilbageholdende med at få den rette hjælp fra start af. Det skyldes, at iværksættere har et stramt budget, og derfor ikke ønsker at bruge penge på rådgivere. Det medfører dog ofte at iværksætteren ikke får startet rigtigt op, eller overser noget eller måske bare bruger for lang tid på det administrative, frem for at få gang i virksomheden.
For at komme det til livs har vi lavet et værktøj, som vi kalder virka.dk. Der er tale om et individuelt workflow, hvor iværksætteren kan gennemgå de opgaver der er i forbindelse med en opstart, skabe sig et overblik over opgaverne, få vejledning til opgaver samt links til relevante sider.
Systemet er fuldstændigt gratis at benytte, således at dette ikke er en hindring for at komme godt i gang.
Virka er blevet lavet i et samarbejde mellem revisionsfirmaet Din Revisor i Varde og softwarefirmaet Conexio i Holsted. Ved at samarbejde på tværs af brancherne, har det være muligt at skabe et nyt værktøj, der drager fordel af kompetencerne fra begge virksomheder.
Selv om man som iværksætter benytter Virka, så er der fortsat en del opgaver der skal håndteres, men hvis vi bare kan gøre det lidt nemmere at være iværksætter, så opfylder Virka sit formål.