IVÆRKSÆTTEREN er derfor taget til Køge for at møde projektleder og messearrangør Jes Pettersson til en snak om dette års messe og iværksætterambitionerne i den sjællandske købstad.
”Jeg forventer, at dette års messe sætter besøgsrekord. Vi har haft et støt stigende besøgstal de seneste år og oplever rigtig fin tilslutning fra både udstillere og besøgende,” siger Jes Pettersson.
”Vores messe er meget hands-on. Vi fokuserer på at skabe reel værdi for de besøgende ved at dele viden, erfaringer og stille konkrete redskaber til rådighed, så alle går hjem med en følelse af at have fået noget konkret ud af besøget,” fortsætter han. På trods af den fine udvikling har arrangørkredsen ingen ambitioner om at messen skal nå en bestemt størrelse.
”Vores succeskriterium er, at de besøgende forlader messen med et positivt indtryk, og at de har lyst til at komme igen næste år,” fortæller Jes Pettersson.
Flot opbakning fra både udstillere og sponsorer Iværksættermessen er opstået efter en idé af Niels Buchholst, formand for Køge Jobs & Society forening og direktør i Euromic og havde i begyndelsen er meget lokalt fokus. I dag er en lang række sponsorer trådt til, hvorfor bl.a. Dansk Iværksætter Forening, NM TV, Amino, magasinet IVÆRKSÆTTEREN og Global Network bidrager med PR, medieomtale, oplægsholdere og økonomisk støtte. De mange partnere betyder, at messen bliver promoveret i alle afkroge af iværksættermiljøet og dermed er relevant for flere end blot iværksættere i Sjællandsområdet.
Listen over udstillere er lang og tæller en række større såvel som mindre virksomheder. De besøgende kan derfor se frem til at møde så forskellige udstillere som finansfolkene i Omniveta til it-leverandøren Valhal It og kontormøbelhandleren i Office2go – og mere end 60 andre.
Oplæg på tre scener Et af messens hovedelementer er ekspertoplæg, som afholdes løbende på tre scener. Programmet tæller flere spændende indlægsholdere, som hver især kan bidrage med forskellige men meget relevante iværksætterhistorier.
Udvalgte oplægsholdere:
Gode råd på kapitaljagten v. Christian Walther Hvem kan hjælpe, når væksten skal finansieres? Er vækstfondens produkter den eneste vej frem, eller bør du gå på jagt efter en Business Angel? Hvad lægger investorerne vægt på? Og hvordan lyder det perfekte pitch? Christian Walther er direktør i Vidensbanken og bestyrelsesformand i Dansk Iværksætter Forening og har gennem en årrække arbejdet med at matche gode ideer og risikovillig kapital.
Du kan læse mere på www.vidensbanken.com
Sælg dig selv på sociale medier v. Thomas Bigum At markedsføre for hårdt på sociale medier, det virker ikke. Folk tager skyklapperne på. Du skal arbejde med personlig branding, det er på sin plads. Personlig branding er faktisk vederstyggeligt effektivt på sociale medier. Hør hvordan du gør! Thomas Bigum er stifter af Social Media Management Academy og er deraf afledt en efterspurgt rådgiver, vejleder og foredragsholder. Gennem sine kurser og foredrag har han hjulpet hundredvis af mennesker, såvel pr-medarbejdere og direktører som pædagoger og forældre med både at forstå og med at indtage de sociale medier. Du kan læse mere på www.thomasbigum.dk Styrk din forretning og indkomst med en medlemsside v. Cammilla Rysgaard En medlemsside er en af de mest interessante og lukrative forretningskoncepter for selvstændige, og det er nemmere at komme i gang, end de fleste forestiller sig. Cammilla vil komme med konkrete cases og fortælle, hvordan du kan indarbejde en medlemsside i din eksisterende forretning, så det samtidig styrker din troværdighed og giver dig mulighed for at opnå ekspertstatus inden for din niche.
Cammilla Rysgaard er online marketingspecialist og stifter af Medlemsside Akademiet. Hun holder foredrag og kurser om online marketing og medlemssider og deler ud af sin viden på sin blog og i sin podcast ”Medlemsside Kanalen”.
Du kan se mere på www.cammillarysgaard.dk
Om messen og deltagerne Iværksættermesse 2012 er målrettet iværksættere, selvstændige og virksomhedsejere, som alle søger hjælp eller inspiration til opstart, drift og vækst af egen virksomhed.
Messen er målrettet overflødighedshorn af tilbyd til denne målgruppe, som har noget at tilbyde over for iværksættere, selvstændige og virksomheder i vækst.
Udstiller får du direkte adgang til en række beslutningstagere med selvstændig virksomhed i drift eller på vej. Messen er ”not for profit” og skal bidrage til at øge tilvæksten og væksten i det lokale erhvervsliv. Not for profit betyder, at hvis messen ender med et lille overskud, overføres midlerne til næste års messe.
Praktisk Information Iværksættermessen i Køge afholdes d. 24 marts i Ravnsborghallerne beliggende på Ravnsborgvej 3, 4600 Køge. Messen er åben i tidsrummet 09.00 – 16.00. Messen byder på mere end 33 fagoplæg, speed-dating og 66 udstillere. Du kan læse mere om programmet de mange arrangementer og oplæg samt tilmelde dig messen på: