18. October , 2011

Guld for enden af regnbuen

 

Regntøj skal ikke kun være praktisk, det skal også se godt ud. I hvert fald hvis det står til Emma Jorn, der er er i gang med at realisere sin regntøjskollektion under navnet Takaokami.

”Takaokami er japansk og betyder regngud, og navnet passer perfekt til kollektionen. Jeg er meget inspireret af Japan, og tanken er, at man skal føle sig som en gudinde, når man iklæder sig regntøjet. Faktisk håber jeg at få regn til at virke som en mere positiv ting, fordi man simpelthen glæder sig til det begynder at regne, så man kan få regntøjet på,” siger Emma Jorn, der vandt både Creative Business Cup og Venture Cup i 2011 med sin kollektion. Nu er hun i gang med at udvikle prototyperne til salgsklare produkter, og næste skridt er at finde en fabrik, der kan producere kollektionen. Men selvom de færdige produkter endnu ikke ligger klar, er der stor interesse for regntøjet.

”Jeg har fået henvendelser fra utrolig mange mennesker og er blandt andet blevet inviteret til modeshows i London og Santa Barbara, som jeg dog ikke har haft økonomi til at deltage i. De konkurrencer, jeg har deltaget i, har skabt meget opmærksomhed. Og så har jeg været heldig, at eksempelvis en cykel-blog, som har rigtig mange læsere, linkede til mit design. På den måde spreder idéen sig hurtigt i hele verden,” siger Emma Jorn, der blandt andet ser cykelbutikker som en mulig salgskanal.

”Jeg forestiller mig, at regntøjet skal sælges i eksklusive modebutikker. Men jeg har også fået henvendelser fra cykelbutikker, blandt andet en anderledes cykelbutik i München, som nærmest lignede en livstilsforretning. Så det er helt sikkert også være en mulighed,” slutter Emma Jorn.

Læs mere på www.takaokami.com og www.emmajorn.dk

 

Del indlægget

facebook icon Linkedin icon email icon

Bliv gratis medlem i dag