Bliver du lidt for ofte skuffet over en dårlig film i biografen? Eller glemmer du at se de film, du gerne ville? Så er Gruvi.tv måske løsningen. Gruvi er en online service, der giver brugeren mulighed for at se trailers og programmer fra den lokale biograf, planlægge biografture, bedømme film og se hvilke film vennerne kan lide. ”Vi har lavet en markedsundersøgelse der viser, at vi påvirkes utrolig meget af vores omgangskreds, når vi søger film på nettet og går i biografen. 75 pct. af alle biografgængere stoler på venners meninger om film, og vennernes meninger er utrolig vigtige når vi vælger, hvad vi skal se,” siger Ben Johson og fortsætter:
”Langt de flest går i biografen sammen med andre, og mere and halvdelen af os vælger film ud fra, hvad de andre gerne vil se. Den sociale interaktion har enorm betydning, så derfor er Gruvi baseret på netop det sociale element, som mange andre film-portaler mangler,” siger Ben Johnson og fortæller, at Gruvi over tid lærer brugerens præferencer at kende og derudfra anbefaler film. I tillæg til at gøre det nemmere at planlægge en tur i biffen, skal Gruvi være en effektiv markedsføringskanal for filmselskaber. ”Vi kan hjælpe filmselskaberne med hente de ”rigtige” brugere til en films fanside. For at se filmens trailer eller spilletidspunkter, skal brugeren ”like” siden. På den måde konverteres en besøgende til fan. Samtidig kan vi levere information om brugernes adfærd, deres præferencer osv., som er meget værdifuld for selskaberne,” siger Ben Johnson og fortæller, at Gruvi’s fortjeneste ligger i, at filmselskaberne betaler for hver bruger der bliver til fan i løbet af en kampagne-periode.
”Gruvi-applikationen er nu live i Danmark, og den lanceres i Storbritanien i løbet af februar. Når teknologien er helt på plads, kan servicen udvides til også at rumme andet indhold og andre former for arrangementer. Servicen har et kæmpe potentiale, idet vi er i stand til effektivt at tiltrække “likes” til enhver fan-side og kræve nogle af de anslået 10 milliarder dollars, som vil blive brugt på Facebook-markedsføring i 2015,” siger Ben Johnson.