”En typisk kiosk er en rodebutik, der er proppet med varer, og som er meget uoverskuelig. Vi fokuserer på at indrette vores butik så simpelt som mulig, så det bliver nemt for kunderne. Det skal være lyst og venligt, og frem for alt skal der være plads på gulvet, selvom vi har mange varer,” siger Samer Hachim, der sammen med Nahi Abou Hantach åbnede Online-Kiosken.dk for to måneder siden. ”Den klassiske opfattelse af en kiosk er, at det er en nødløsning. Hvis man ikke ved hvad man ellers skal, så åbner man en kiosk. Men vi ser det som en udfordring at bevise, at det er et marked der kan udvikles,” siger Samer Hachim, der ved siden af købmandshandlen læser til cand.negot. i engelsk. ”Torsdag til søndag kan man bestille vores varer på nettet og få dem leveret til døren i hele Odense mod et gebyr på tyve kr. Vi havde egentlig tænkt, at målgruppen var unge mellem 18 og 30, som kunne bestille vores festpakker med sodavand, spiritus og isterninger. Men mange andre ser også fordele i at benytte servicen, f.eks. ældre mennesker og plejehjem. Så det er blevet meget populært,” siger Samer Hachim og fortæller, at det derfor var nødvendigt at ansætte fire medarbejdere umiddelbart efter åbningen af kiosken, der i øvrigt har tredoblet omsætningen siden de nye ejere tog over. ”Mange kiosker og købmandsbutikker har svært ved at klare sig. Men vi mener, at man kan få meget ud af at tænke nyt. Vores langsigtede mål er derfor at lave en form for portal, hvor kiosker kan tilmelde sig og blive franchise-tagere af vores koncept,” slutter Samer Hachim.
Læs mere på www.online-kiosken.dk