“Der er ikke nok fokus på leg i de danske klubber. Vægten lægges på fysisk og taktisk træning, fordi mange trænere hverken har tid eller kompetencer til at vise finterne og udvikle spillernes teknik. Soccertrix.dk er derfor tænkt som et supplement til trænerne, der via sitet kan give de unge spillere lektier for til næste gang,” siger Thorsteinn Fridriksson, der har haft Dansk Boldspil Union med som sparringspartner i udviklingsfasen. “Soccertrix.dk giver gratis adgang til omkring 30 driblinger og tricks, som man kan se fra forskellige vinkler og i det tempo man ønsker. På den måde bliver det lettere selv at indøve,” siger Thorsteinn Fridriksson og fortæller, at der løbende publiceres nye tricks. ”I 2007 købte vi vores eget motion caption-udstyr og optog 80 tricks, som vi havde to af Danmarks bedste street fodboldspillere til at udføre. Fordelen med street fodboldspillerne er, at de mestrer både asfalt- og græsfinter,” siger han. Allerede få måneder efter lanceringen er sitet godt besøgt. ”Antallet af brugere pr. dag varierer fra 300 til 2000, og vi forventer at tallet stiger til februar, når fodboldsæsonen går i gang igen,” siger Thorsteinn Fridriksson og fortsætter: “DGI (Danske Gymnastik- og Idrætsforeninger, red.) kontaktede os, fordi de gerne ville vise nogle af vores tricks på deres hjemmeside. Det er egentlig imod vores forretningsstrategi, men vi gik med til det, fordi deres blåstempling er vigtig i forhold til branding af vores site,” siger Thorstein Fridriksson. “Næste skridt er at gøre konceptet internationalt med lancering af en .com side, og på sigt vil vi tilbyde soccertrix på håndholdte platforme som mobiltelefoner. Desuden har vi planer om at udvide til andre sportsgrene, og målet er at dække flere sportsgrene før OL i London i 2012”, slutter han.
Læs mere på www.soccertrix.dk