En mand bliver fundet død i haveskuret på sin bopæl. Han ligger med en pistol i hånden, og døren til haveskuret er låst indefra – alt tyder på selvmord. Men pludselig dukker nye spor op i sagen, og det viser sig, at der ligger en forbrydelse bag. Men hvem er gerningsmanden, og hvad er motivet? Sådan ser scenariet ud i et nyt mordgådespil til virksomheder. ”Man lejer spillet og får tilsendt en stor kasse fyldt med bevismateriale, spor, en bærbar med filmsekvenser og lydfiler samt en masse rekvisitter, som deltagerne skal bruge til at opklare mordgåden. Spillet kræver mellem 6 og 40 deltagere, som deles i tre hold, der hver arbejder med deres del af opklaringen,” fortæller Dennis Lykke, der har udviklet spillet særligt til virksomheder. ”Det er primært tænkt som underholdning til firmaets julefrokost eller som et sjovt afbræk til en konference. Men mordgåden kan kun løses, hvis man samarbejder internt på holdet og med de andre hold i efterforskningen, så det er ikke ren og skær underholdning. Spillet illustrerer virkelig godt, hvor vigtigt det er at kommunikere og samarbejde i en organisation,” fortæller Dennis Lykke om spillet, der tager cirka to timer at gennemføre. Han har i en årrække arbejdet på et eventbureau, hvor idéen til spillet opstod. ”Jeg har oplevet, at firmaer efterspørger utraditionel underholdning, som er på et niveau, hvor de kan betale. Og det gælder ikke mindst små virksomheder, som ikke har et eventbureau til at arrangere julefrokosten, men selv står for det hele,” siger Dennis Lykke. Selv om det var skræmmende at vinke farvel til den faste månedsløn, har han ikke fortrudt sin satsning. ”Lige fra jeg fik den første kunde i september, har jeg været utrolig privilegeret hvad angår forespørgsler – ved juletid har jeg op til seks spil ude om dagen. Næste skridt er at indgå aftaler med konferencecentre, så de kan foreslå mit produkt til deres kunder. Og så har jeg planer om, at lancere et nyt spil i foråret 2009,” fortæller Dennis Lykke.