06 . April , 2009

Hvad skal du nå i 2007

Hurra – januar er overstået. Måneden, hvor folk ikke rigtig er kommet sig over julestressen, har en masse opgaver, de er bagud med, og ikke kan tage stilling til noget som helst. Nu er det februar, og 2007 er i gang for alvor.Hvilket tegn står året i for din virksomhed? Ikke alle ønsker at vokse, skriver Nicolai Seest og David Madié fra Startup Company i dette nummer. Men de fleste vil gerne have, at deres virksomhed udvikler sig. Et inte-ressant skel, og i artiklen giver de et bud på forskellige måder, som det kan ske på. Vækst og udvikling fører begge dele til et øget behov for at strukturere hverdagens små opgaver. Sådan noget som at tage nogle faste beslutninger om, hvordan man arkiverer mails og arbejdsdokumenter, så de let kan findes frem igen. Det er ikke noget, der er meget fokus på, når iværksætterrådgivere folder sig ud med forretningsplaner og strategiske værktøjer, men det er fundamentet for, at man kan overskue virksomheden, og før eller siden må enhver iværksætter tage tyren ved hornene. Henrik Dahl er en af de få konsulenter, der har specialiseret sig i at rydde op på folks skriveborde. Fra næste nummer deler han ud af sine tricks her i bladet – og i dette nummer tegner vi et portræt af manden og hans speciale. Claus Meyer er en iværksætter, som mange har hørt om, men færre har hørt hans iværksætterhistorie – og den bør man ikke gå glip af. Han stammer fra det jævne Lolland og har skabt sit imperium af madvirksomheder fra bunden, drevet af overbevisningen om, at han umuligt kunne sælge ringere mad, end det folk spiste dengang han startede op. I dag har han 200 ansatte og en række virksomheder, som der er god synergi imellem. Januar er også måneden, hvor skænderiet om, hvor Danmark egentlig placerer sig i internationale sammenligninger når vi snakker niveau af iværksætteri, genstartes. GEM-rapporten er ude, og vi følger op på sidste nummers artikel om uenigheden mellem forskerne og regeringens embedsmænd. Det, og meget mere, nu hvor det er blevet februar og du forhåbentlig har tid til at give din virksomhed en spand strategisk velplaceret kul, hvor du end er på vej hen. God læselyst.

Kontakt

Jesper H. Andersen

Del indlægget

facebook icon Linkedin icon email icon

Bliv gratis medlem i dag