27 . March , 2009

Hvem har ansvaret for at mails når frem

Mit spørgsmål drejer sig om e-mails, der aldrig dukker op hos modtageren: Hvem bærer ansvaret? Og hvordan er reglerne?
Et netop gennemlevet eksempel: Jeg havde tilmeldt mig et kursus, men da datoen nærmede sig, fik jeg kolde fødder og meldte fra pr. e-mail. Én besked som tilsyneladende aldrig nåede frem. Modtagerens computer var gået ned, så jeg blev nødt til at betale for »ingenting«, ellers ville hun hænge på 2.700 kr. Kan det være rigtigt?
Hilsen Pi Frost

SVAR: Det er dig, der har bevisbyrden for, at beskeden er kommet frem til modtageren. Det kan du f.eks. gøre ved at bede om en kvittering for modtagelsen af e-mailen eller ved at sende en telefax, hvor du også får en kvittering. Det er dog ikke sikkert, at du i alle forhold kan afmelde en ydelse med meget kort varsel uden at skulle betale for den.

Svar leveret af Ret&Råd - www.retraad.dk
 

Kontakt

Dorte Hesselholt

Del indlægget

facebook icon Linkedin icon email icon

Bliv gratis medlem i dag