Danmarks Eksportråd har åbnet internetportalen Markedsmuligheder, hvor der kan søges på markedsmuligheder for etablerede og nye vækstmarkeder. Informationerne stammer fra danske ambassader og generalkonsulater, og minder meget om de markedsprofiler, Ekportrådet tidligere tog sig betalt for. Der ligger i dag oplysninger om 40 lande, mens målet er over 60 lande.»Vi tror på, at dette produkt kan gøre en forskel. Markedsmuligheder skal være med til at bane vejen for, at endnu flere virksomheder kommer ud over grænserne,« siger Louise Bang Jespersen, kontorchef i Danmarks Eksportråd. Markedsmuligheder indeholder mange gode, basale informationer, og vil være et oplagt sted at starte sin research, hvis man skal i gang med eksport til et givent land – eller hvis man skal danne sig et overblik over, hvor i verden det kunne være interessant at sætte ind med eksportfremstød. Der er alt fra praktiske informationer til overordnede sektoranalyser, og relevante linkssamlinger til videre research. Et godt værktøj, der giver bonus for skattekronerne. www.eksportraadet.dk